perjantai 19. helmikuuta 2010

Mitä on tapahtunut?

Kun perjantaina suljimme kirjastoa, vessassa oli vastassamme tällainen näky.
Mitä on tapahtunut?

Vahinko vaipanvaihtopöydällä

Vahinko peilin juurella

Vaipanvaihto on epäonnistunut dramaattisesti.
Minullakin on kokemusta.
Minä olisin ainakin lähtenyt lapseni kanssa nolona ja hiljaa pois.
Kertomatta kenellekään mitään.
"Hei, vessassa on ihan kauhea sotku. En osannut vaihtaa lapselleni vaippaa. Anteeksi. Paljonko joudun korvaamaan?"

Nuori mies, jota ahdistaa äitisuhde, oma alkava seksuaalisuus ja uhkaava lapsiperheellistyminen, on reagoinut hädissään. Minä en olisi sotkenut vessaa, mutta ymmärrän sen pakokauhun, jonka vaipanvaihtopöytä voi 13-vuotiaalle miehenalulle aiheuttaa.

Luultavasti en saa koskaan tietää, mitä vessassa tapahtui.

Mutta mitä minä voittaisin, jos päättäisin, että kyse on törkeästä ilkivallasta.
Ihmiset ovat pahoja.
Kirjaston vessa pitää sulkea lopullisesti.
Miksi minä haluaisin tehdä töitä pahojen ihmisten keskellä?

On mahdollista, että kyseessä on ilkivalta.
Mutta minä haluan uskoa, että ihmiset ovat pääsääntöisesti hyviä.
Todisteiden puuttuessa uskon, että vauvalta pääsi pissa karkuun.

Minä haluan olla töissä vallattomien vauvojen kirjastossa.

Nuket etsivät kotia

Ps.
Jos näet Entressen kirjastossa sotkua, kerro siitä meille.
Näin sotkut ja muut ongelmat saadan ratkaistua nopeammin.
Ja kirjasto pysyy viihtyisänä.

Ei kommentteja: